Αγοράστε την έντυπη έκδοση
Σε τριπλό θεματικό άξονα αναπτύσσεται η μυθοπλασία αυτής της περιπέτειας του νέου Μικρού Ήρωα, όπου ο ένας από αυτούς λειτουργεί ως χιουμοριστικό ιντερμέτζο. Μολονότι και οι τρεις θεματικοί άξονες είναι καθαρά προϊόν μυθοπλασίας, έχουν εντούτοις πλήθος ιστορικών αναφορών και πραγματολογικών στοιχείων του περιβάλλοντος χώρου, πάνω στα οποία στηρίζονται οι πλοκές τους. Συγκεκριμένα: Οι εκκαθαριστικές επιχειρήσεις των Γερμανών στους πυρήνες των ανταρτοομάδων του βουνού ήταν συχνές, ενώ κάποιες από τις οποίες σχεδιάζονταν με παραπλανητικές προετοιμασίες, εφαρμόζοντας πιστά την τακτική τους, αυτή του αστραπιαίου πολέμου (Blitzkrieg) ξεκληρίζοντας ολόκληρα χωριά σύμφωνα με το ναζιστικό δόγμα της «Συνολικής Ευθύνης». Εξίσου αποτρόπαιο ήταν και το ναζιστικό δόγμα της «Τελικής Λύσης» που κυρίως εφαρμόστηκε στα στρατόπεδα εξόντωσης. Σε ένα από αυτά, στο Άουσβιτς-Μπιρκενάου η θηριωδία της ναζιστικής διαστροφής ξεπερνούσε κάθε προηγούμενο, αφού οι κρατούμενοί εκεί μέσα υποβάλλονταν σε ανείπωτα βασανιστήρια και πέθαιναν πριν καταλήξουν στα κρεματόρια, καθώς οι Ναζί «επιστήμονες» πειραματίζονταν απάνθρωπα για τη «βελτίωση» της Άριας γερμανικής Φυλής. Πάνω σε αυτούς τους δυο δραματικούς άξονες πλέχτηκε η πλοκή του αφηγήματος, ενώ το ενδιάμεσο χιουμοριστικό επεισόδιο των χαρταετών-φέιγ βολάν, ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου, με πρωταγωνιστή τον Σπίθα - ποιον άλλον; - λειτούργησε σαν βαλβίδα εκτόνωσης.
Στο τρέχον τεύχος εγκαινιάζεται ένα δεύτερο σκέλος ύλης με μίνι ιστορικά αφιερώματα σχετικά με την περίοδο της Κατοχής και τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ως πρώτο θεματικό αφιέρωμα έξι σελίδων παρουσιάζεται «Η Κατοχή στον Ελληνικό Κινηματογράφο». Είναι αλήθεια, ότι στη σχετική φιλμογραφία καταλογογραφούνται εκατό και πλέον ταινίες, ενώ αν είναι να καταμετρηθούν και αυτές στις οποίες η Κατοχή περνάει σαν απλή αναφορά ή ένα σύντομο flash back, τότε ο αριθμός τους αυξάνει κατά πολύ. Από το σύνολό τους - με πολλές από αυτές αμφιβόλου ποιότητας και προθέσεων - επιλέχθηκαν δέκα, κάτι σαν «Top 10», όχι με κριτήριο τον αριθμό εισιτηρίων ή της «υπερπαραγωγής», αλλά με το, ίσως, υποκειμενικό κριτήριο της ποιότητας και με το αντικειμενικό κριτήριο των καλλιτεχνικών διακρίσεων. Η σειρά παρουσίασης δεν είναι ούτε αξιολογική, ούτε αλφαβητική. Είναι με τη χρονολογία της πρώτης προβολής στις αίθουσες της Αθήνας και του Πειραιά.
Σαφώς και θα άξιζε να είχαν συμπεριληφθεί περισσότερες και πιο αναλυτικά η κάθε μία τους, αλλά ο αριθμός των σελίδων του τεύχους για το αφιέρωμα υπήρξε προκαθορισμένος…
To Σάλπισμα της Νίκης θα κυκλοφορήσει με την «Εφημερίδα των Συντακτών» το Σάββατο 7 Νοεμβρίου!
- Απόθεμα: Διαθέσιμο